Po co ci to – Magdalena Zawadzka


Po co ci to – Magdalena Zawadzka oraz Jerzy Turek
muzyka: Stefan Rembowski
słowa: Andrzej Bianusz
℗1966 Polskie Nagrania
©1966 Zespół Filmowy „Kadr”


Od lat wiadomo to dokładnie,
że z melancholią chłopcom ładnie,
że smutny chłopiec ma ten wdzięk,
przy którym kamień też by zmiękł.

Samotny chłopiec w pustej sali
i tylko w oczach coś się pali
i tak mu czegoś bardzo brak...
Jak mógł z nim świat postąpić tak?

Jak można było tak zachować się,
zobaczyć ciebie i powiedzieć „nie”,
okazać taki uczuć brak,
taką oziębłość - tak, to fakt!

Niestety… 
i teraz musisz, ja to znam,
nad sobą się użalać sam.

Zamyślasz się i patrzysz w dal
i tak ci siebie troszkę żal –
po co ci to?
Ta melancholia niby dym
i tyś się tak ustawił w tym –
po co ci to?
Że niby taki podły świat,
że ci uczucia twoje skradł –
po co ci to?

Po co ci to? Po co?
Że trudno, lecz, że los tak chce,
człowieku, opamiętaj się,
po co ci to?

Po co ci to? Po co?

Że tam smarkula jedna mała
tak się na tobie nie poznała,
że postąpiła z tobą źle –
tak bardzo to złamało cię.

Ty lepiej się zastanów teraz,
na przyszłość nie daj się nabierać.
Nie tak być mogło, gdybyś chciał

Człowieku, gdzieś ty oczy miał?

Zrozumiał byś, że może jest tu ktoś,
kto oczy także ma błękitne dość
i parę sympatycznych cech
i głód uczucia! Ach, to straszne…
I tylko czeka, żebyś ją
przemocą w swe ramiona wziął.

I co ty w końcu w sobie masz,
Żeby cię za to kochać aż,
po co mi to?
Pojawił się nie wiedzieć skąd,
perkaty nos i włosy blond –
po co mi to?
Żebyś choć był wybitnym kimś
to może zrozumiałabym…
Po co mi to? 
Po co mi to? Po co?
A tak nikt nie wie, ja też nie –
za co właściwie kocham cię?
Po co mi to? 
Po co mi to? Po co?


Piosenka pochodzi z filmu: ☞ Mocne uderzenie (1966)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz